Talking Dirty with The Virgin Suicides’ Way-Hot Kirsten Dunst

Written by George Tabb on . Posted in Arts & Film, Posts.



Kirsten Dunst

Kirsten
Dunst is in the new The Virgin Suicides, directed by Sofia Coppola. The
film also stars James Woods, Kathleen Turner and Danny DeVito. Mini-Me, my bassist
in Furious George who looks just like me, who’s real name is Stevie, thinks
she’s way hot.


"I’ll tell her
her pants look good–on my floor!" he told me.


"Uh-huh," I replied.


"I’ll tell her
she must have mirrored pants, because I can see myself in them," Mini-Me
added.


"Yup," I said.


"I’ll tell her
that…."


I told Stevie to save it
for Kirsten. Of course, when we arrived at the hotel for the interview, Stevie
forgot all his lines. It was probably Kirsten’s striking blue eyes, low-cut
red dress and long shapely legs.


Or maybe it was all the
free food and drinks, plus the telephone and television in the bathroom. He
seemed really impressed by that.


Kids.


Present for the interview
were me, Mini-Me, Kirsten and her personal publicist, Hope Diamond.


Kirsten Dunst: You two look
exactly alike. Same hair! Same jackets! Oh my God!



I look nothing like him.



Oh my God! (laughs)



This is Stevie, he’s
my bass player. We’re in a band called Furious George.



Oh, I see! That’s cool.
I like that name. Are all these stickers for me?


Mini-Me: Uh-huh.


Thank you! That is so awesome!
So cool! Wow! The monkey is so cute.



Okay. Let’s get down
to business. The Virgin Suicides–how was it working with Sofia Coppola?



Ummm…



Isn’t Stevie cute?



Adorable.



Who’s cuter? Me or
him?


Hope Diamond: (whispers
to Kirsten) George.



You know what? I like the
monkey! (laughs) Furious George the monkey is just so hot. He turns me on.



Okay, so, Sofia…



I love Sofia. She’s
such a cool chick. I mean like, she’s just such a wonderful person to work
for and she loved the book The Virgin Suicides. She wanted everything
in the movie to be perfect and she had a perfect vision in her head of this
film, and she–well, creatively, I don’t think anyone would have done
the book justice like she did. And when I talked to her and met with her we
just hit it off so well together, and it’s so nice to work for people who
love to do what they do and I think that she has a passion for this.



And she’s hot too.



She’s very hot. But
she’s married, honey.



But you’re hot too.



Awww. Thank you.



How do you feel about older
guys lusting after you?


MM: (laughs)



Oh God! Well, you know,
it’s part of it. Whatever. If they want to lust…



HD: You can’t think
about it like that.



I mean, I’ve done those
men’s magazines. They always want me to do men’s magazines. Like FHN.
I did Gear. I might do Bikini next.



How do you feel about guys,
well, you know…



Didn’t I say that at
dinner last night? (laughs) Last night at the dinner table I was like, well,
they always want me to do men’s magazines and I was like I don’t want
to be naked and have some guy whacking off to me. But, you know, it’s gonna
happen I guess whether you like it or not. Also there are Internet pictures
with my face and someone else’s body. It’s not like I can prevent
it.



But you’re a fantasy.
It must be nice to be a fantasy.



You know, guys in my school
don’t see me like that. They just see me as me.



MM: You’re in school?



Yeah, I’m a senior
in high school. In L.A. It’s a private Catholic school.



Do you wear that little
skirt?



Yeah we do. (laughs)



MM: Do you have to wear
the knee-high socks too?



I wear the socks. I do the
whole thing. I figure, if you’re gonna go for the look, you might as well
carry it through. Listen to this, we had to wear Catholic school uniforms in
this movie, and Jimmy (James Woods) would make such sick comments sometimes.



You looked so hot in your
uniform in the movie.



But Jimmy kept making comments.
Finally I was like, "Okay Jimmy, I’m 16, okay?"



Britney Spears looks kinda
sexy in her Catholic school uniform too!



Yeah, but you know, sometimes
it’s not so sexy when you’re trying so hard. Then it’s just like…well,
come on!



You were in the movie Dick,
right?


MM: (laughs) You said dick.


You played Deep Throat,
right?



(laughs) Yes?



Do you know where the term
comes from?



Um, yeah. There used to
be a porno movie in the 70s called Deep Throat. (nervous laugh)



Do you know–



Of course I know what "deep
throat" is!



Do you know what the plot
of the movie was?



HD: You know, she’s
only 17. Come on.



Now I know why I’ve
never been on Howard Stern!



You were in Small Soldiers.
How was it working with those little people running around? What with their
plastic smiles and all.



It’s hard, because
nothing is there.



Wait! You mean those little
guys weren’t on the set?



Nope! You’re acting
to nothing. These little things are supposed to be crawling up your arm and
you react. But it’s to nothing. It’s really hard. But I think they
knew I could do it because I did it with Jumanji. They knew I had experience
acting with nothing, and I could make it look real. Which is so challenging
as an actor it’s unbelievable. It’s also a real pain in the ass sometimes
too.



Okay, how long did it take
you to film The Virgin Suicides?



Like three weeks.



MM: Three weeks?



Yeah, I did it in between
the movie Dick and the movie Drop Dead Gorgeous. So we had to
do things quickly.



What bands do you love?



I like the new Fiona Apple
CD, even though she really depresses me sometimes.



Don’t you think she
kinda looks like a junkie? Like really really skinny?



She is very skinny, but
some people are naturally very skinny… If that’s the way she wants to
look, let her do her thing. She makes beautiful music. Destiny’s Child.
I like them also. And Blondie. My mom always wants me to do The Debbie Harry
Story
.



I know Debbie. She dyed
my hair.



That’s so cool!



Yeah! Ya know, I’m
not really a blond. Neither is Stevie.



Really? Gosh, your hair
looks so real. How’d you get your eyebrows dark?



MM: (laughs) It’s a
trick!



I also listen to Air.



Air?



Air is the band that did
the Virgin Suicides soundtrack. They’re awesome. They’re a
French band. They’re really good.



Are there any musician guys
you have a crush on?



Musician guys? You know,
I had a crush on that guy from (laughs), um, Matchbox 20 (more laughs), which
is a little embarrassing. You know Rob Thomas?



Of course. [actually has
no clue who he is]



I had a mini-crush on him
for a while, but I got over that. Then, um, who else is cute, um, I don’t
really get crushes on band guys. Oh! Maybe Gavin, that guy from Bush. He was
cute. But I liked him when I was little.



MM: Uh-huh.



I know it’s not your
musical tastes.



You guys should go out together.
How old are you, Steve?


MM: Nineteen.



You’re 19? I thought
you were older!



Kirsten, you should give
Steve your phone number. You kids should go out.



I live in L.A.!



So? He can fly. Hell, he
can walk!


MM: I live in New Jersey.
There’s nothing to do there.



I’m from New Jersey!
From Point Pleasant.



Do you watch The Sopranos?



No. I don’t watch The
Sopranos
. But I do watch Sex and the City. That’s my show. I
love Sarah Jessica Parker. She’s one of my favorites… I met the writer
and begged him to write me a part. So maybe you’ll see me on there one
day.



Do you have a boyfriend
back in L.A.?



No. But I have a guy I kinda
go out with…no, well, I don’t know. Not really.



Have you ever gone steady
before?



I never have or had time
to, really. A lot of the guys in school are also intimated because of what I
do. Also, I’m not around a lot. I’m working. No one really gets to
know me. But one guy at school, I’m pretty close with.



Is he cute?



Yeah. But he’s like
more funny and smart. He’s got his own band, is a good snowboarder, and
he’s got a lot going on.



He’s not an actor?



Sometimes ya gotta stay
away from those kinda guys. They got those egos going on. You just need to slap
them upside the head. (laughs) I’d do better with a director or a writer.



You going to go to college
next year?



(laughs) College next year?
No. College in the future? I don’t know when. But I’m taking my SATs
next month because I missed them last month.



I scored an 820 on my SATs.


MM: I scored a 13-something.



Does it really matter? It
won’t help you out in life. I mean, I know some people who are summa cum
laude and I make more money than they do. It’s like what you do with yourself,
not how far you can get academically. Sure, someone might get straight A’s
all through school, but then they could end up doing nothing because you have
no other talents. School only takes you so far.


You were in Interview
with the Vampire
.
You worked with Brad Pitt and Tom Cruise. Did they
try to hit on you during the filming?


No! I was like their little
sister in that movie!



HD: She was only 10!


MM: (laughs)


But you know those actor
guys.



It’s different now.
Now guys are starting to get interested. Soon I’m 18. Right now I’m
17, and, like, leave me alone please. I won’t have that excuse for much
longer.



Where do you see yourself
in 10 years?



Hopefully I’ll have
my own production company and I’ll be a well-respected actress doing roles
like Gwyneth Paltrow and Cate Blanchett. I mean, for that age range. Hopefully
I’ll be one of those leading lady chicks.



What are you gonna do when
you’re 50?



Me? Fifty? Maybe producing
and directing. I want to stay in the business.



HD: George, what are you
gonna do when you’re 50?



I’m almost that
now!
(everyone laughs) Any pets?


Five cats and a dog.



MM: Five cats? (laughs)
That’s a lot of–


Ssssh!



What?



MM: Um, wow, five cats,
that’s a lot.



I love cats. I love animals
so much. I’m an animal freak. My one cat is 22.



That’s older than you!


HD: The cat is gonna be
in Interview next month.



Yeah, and I think I’m
licking my cat too. I’m licking its fur. (sticks tongue out)



MM: That’s like licking–


Don’t say it.



What?



We don’t wanna say
it.


HD: Kirsten, I can’t
believe you just said that.



What?



MM: You know.



That is so sick! (laughs)
Eeew! I did not mean it like that! Eeew! I was just licking its little head.



You know this is how I’m
going to end the interview. Just like that. "I lick my cat."



Oh my God! I hate you. Please
don’t do that to me!



Okay, I won’t.



Really? Thanks!



You’re welcome.


..